۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

حضور انتشارات شباویز با 30 اثر در نمایشگاه پادوآی ایتالیا

حضور انتشارات شباویز با 30 اثر در نمایشگاه پادوآی ایتالیا

انتشارات شباویز با 30 اثر در نمایشگاه «رنگ‌های مقدس» که در شهر پادوآی ایتالیا برگزار می‌شود و امسال به موضوع سفر می‌پردازد، شرکت می‌کند.

فریده خلعت‌بری، مدیر نشر شباویز در گفتگو با خبرنگار مهر از شرکت در جشنواره و نمایشگاه پادوآ خبر داد و افزود: امسال انتشارات شباویز با 30 اثر از 30 نویسنده و تصویرگر مختلف در جشنواره رنگ‌های مقدس ـ «پادوآ» ـ که از معتبرترین نمایشگاه‌های تصویرگری کودک است، شرکت می‌کند.

به گفته مدیر نشر شباویز، سفر موضوعی است که جشنواره پادوآ در سال 2013 به آن پرداخته؛ پیش از این هم به موضوعاتی چون آب و باد و خاک و آتش توجه شده بود و از آنجا که جشنواره، جنبه مذهبی ـ آئینی دارد، ما کتاب‌هایی را انتخاب و ارسال می‌کنیم که به موضوع سفر در باورهای دینی و اسطوره‌ای ایرانیان توجه کرده است.

خلعت‌بری در پاسخ به این‌که جشنواره تصویرگری رنگ‌های مقدس یا پادوآ تا چه اندازه به متن توجه می‌کند، گفت: متن و تصویر، ارتباط مستقیم باهم دارند و یکدیگر را کامل می‌کنند. بنابراین داستان برای پادوآ مهم است. شباویز متن داستان‌ها را به انگلیسی ترجمه کرده است.

به گفته مدیر نشر شباویز به برگزیده جشنواره پادوآ، 2000 یورو جایزه داده می‌شود، اما اهمیت این جشنواره به جایزه نقدی آن نیست که به انتشار تصاویر برگزیده در کاتالوگ جشنواره و نمایش آثار در موزه‌ها و نمایشگاه‌هایی است که در سرتاسر ایتالیا، طی سه سال برپا می‌شود.

جشنواره‌ پادوآی ایتالیا از معتبرترین نمایشگاه‌های تصویرگری است که هر دو سال یک بار با تعیین یک موضوع برگزار می‌شود. این جشنواره تنها به ‌موضوعات دینی و مذهبی می‌پردازد و آنچه را که در هر دین و آیینی وجود دارد در مقایسه با دیدگاه‌های سایر ادیان و مذاهب به ‌نمایش می‌گذارد و هر تصویرگر می‌تواند حداکثر سه تصویر جداگانه از یک یا چند کتاب را برای شرکت در مسابقه ارسال کند. 

 

 

کد خبر 2127164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha